Hürmüz Boğazı’nda günlük ticari gemi geçişi savaş sonrası en yüksek seviyeyi gördü
Hürmüz Boğazı’nda dün 70 ticari gemiyle 28 Şubat’tan sonraki en yüksek günlük gemi geçişi kaydedildi.
Hürmüz Boğazı’nda dün 70 ticari gemiyle 28 Şubat’tan sonraki en yüksek günlük gemi geçişi kaydedildi.
Benzer Haberler
Tümünü Gör →ABD ve İran arasında sağlanan mutabakat sonrası Hürmüz Boğazı'nda ticari gemi geçişleri son 5 günde savaş öncesi seviyenin yüzde 25'ine ulaşırken özellikle ham petrol ve petrol ürünleri akışında belirgin artış görüldü.
Birleşmiş Milletler (BM), ABD ile İran arasında imzalanan mutabakata rağmen Hürmüz Boğazı konusunda "büyük bir belirsizlik döneminde" olunduğunu belirterek, taraflara "anlaşmadaki taahhütlere bağlı kalma" çağrısı yaptı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nden ayrılma talep eden gemilerimizin tamamı bugün itibarıyla emniyetle çıkış yapmıştır." ifadelerini kullandı.
İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi, Hürmüz Boğazı'nda güvenli geçişlerin, İran’ın değerlendirmeleri dışındaki kararlarla garanti altına alınamayacağını söyledi.
ABD ile İran arasında varılan mutabakatın ardından gözlerin çevrildiği Hürmüz Boğazı'nda, dün 25 ticari geminin geçişiyle bu ayın başından bu yana en yüksek seviyeye ulaşılırken, boğazdan dün en az 8 milyon varil ham petrol taşındı.
Almanya Savunma Bakanı Boris Pistorius, Hürmüz Boğazı'nda olası mayın temizleme görevi için hızlı eyleme geçebilecek durumda olmak istediklerini söyledi.
